فرهنگ کسب کار خوب چیست؟


فرشگاه ساز خوب

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز

۱. توجه به نیازهای مشتری، اینکه مشتری دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد. اکثر فروشنده‌ها به‌دنبال فروش محصول خود به‌دست آوردن سود بیشتر می باشند نه اینکه مشتری چه می‌خواهد، چه نیازهایی دارد.

۲. در زمینه به افراد آموزش ‌هایی داده می‌شود که چه باید بکنند ولی آیا بعد از آموزش تمام به‌خوب ی خواهند بود؟

چرا تمام مثل هم عمل نمی‌کنند با اینکه تمام همان روش را دیدند. جواب برخی افراد این است:

۱. مدیریت تفاوت می‌کند.

۲. محل کار یا استان تفاوت می نماید .

تمام این‌ها درست است ولی اصلی این که تمام مثل عمل نمی‌کنند موارد زیر است:
۱-دانش

بعضی فکر می‌کنند جهت شان کسر شأن است که در برنامه روش ی کمپانی کنند تمام چیز را کامل می‌دانند، در صورتی که این طرز اندیشه غلط است. افراد بایستی دانش کامل داشته باشند. به کارمندانتان ، افرادی که جهت شما کار می‌کنند بیاموزید که باید دانش کافی داشته باشند.
۲-مهارت

بایستی مهارت‌های ضروری را در زمینه کاریتان داشته باشید. گاهی افراد هنوز مهارت‌های قدیمی خود را که چندین سال پیش آن‌ها را به کار می‌بردند، مصرف می‌کنند. این مهارت‌ها دیگر منسوخ شده‌اند. باید مهارت‌های به‌روز را یاد بگیرند.
۳- داشتن انگیزه رویکرد مثبت

به‌ندرت در مدارس دانشکده ‌ها این مسئله را روش می‌دهند. درصورتیکه مهمترین مسئله‌ای که فرق بین افراد را به‌وجود می‌آورد رویکرد آن‌‌ها است. شخص ممکن است دانش و مهارت کافی را نداشته باشد، اما چنانچه انگیزه لازم و رویکرد مثبتی داشته باشد همواره موفق است. اما یک فرد ممکن است از دانش و مهارت بهتر ی برخوردار باشد ولی انگیزه ضروری را نداشته رویکرد بد داشته باشد. این شخص هیچ وقت موفق نمی‌شود.
چطور می‌توانیم مشتری‌های خود را نگه داریم؟

چنانچه از هر کمپانی ی پرسیده شود که آیا خدمات زیاد خوب ی را ارائه می‌دهید یا خیر، آن‌ها قطعاً به شما می‌گویند بله ما خدمات بسیار زیاد خوب ی ارائه می‌دهیم. اما بسیار زیاد ‌ها اینکار را نمی‌کنند.
خدمات خوب چیست؟

اگر کالاها را به مشتریان، درست سر زمان و همواره انجام دهیم به این نمی‌گویند خدمات خوب ، چون مشتریان دارند پول اینکار را به شما می‌دهند، شما می بایست همواره سعی بکنید کاری بیشتر از آنچه می بایست را انجام دهید.

فرض بکنید اتومبیل خود را جهت مرمت به تعمیرگاه برده‌اید. در زمان تحویل گرفتن اتومبیل مشاهده می‌کنید که نه‌تنها اتومبیل دقیق طبق فاکتور مرمت شده بلکه آن‌ها اتومبیل شما را شسته‌اند، داخل آن‌را جارو کرده ‌اند و روی صندلی کنار راننده یک دسته گل یا بسته شکلات به‌عنوان جایزه قرار داده‌اند.

باید بین آن خدماتی که پولش را می‌گیرید خدمات نگهداری از مشتریان تمایز خوب ایجادکنید.
شما نیازی نیست که بهترین محصول یا بهترین قیمت‌ها را داشته باشید،اما چنانچه بتوانید خدماتی کم شبیه ارائه بکنید پیروز می‌شوید.

پیدا کردن فرصت‌‌ها جهت مراقبت مشتریان

دوروش هست:
۱– روش‌های ملموس:

روش‌هایی که هزینه ‌بر است. تمام کارها و خدماتی که برای شان پول خرج می‌کنیم، خدماتی که در قالب هدیه مانند اتوماتیک به مشتری می‌دهیم.
۲- روش‌های غیر ملموس:

روش‌هایی که زمان‌بر است. برای مثال فردی به دندانپزشکی می‌رود تا دندانش را پر نماید . بعد از اینکه به خانه برمی‌گردد دندانپزشک به او زنگ میزند و جویای احوالش می‌شود. در اینجا وقتی که دندانپزشک برای این بیمار قرار می‌دهد بین ۲ تا ۳ دقیقه است.


چرا مشتریان را از دست می‌دهیم؟

۱ درصد از مشتریان فوت می‌کنند.
۳ درصد جابه جا می‌شوند.
۵ درصد به خاطر اینکه ارتباط ‌های دیگری را دارند می‌روند
۹ درصد به خاطر دلائل رقابتی به کمپانی دیگر می‌روند.
اما ۶۸ درصد به دلیل بی فرق ی کارکنان بوده

زیاد از افرادبه ویژه ً در ایران در کسب کار به فکر رقیب هستند که رقیب چه می‌کند، این غلط بزرگی است. شما باید کسب کارتان بر طبق مطالبات مشتریان باشد.
نرخ بدست آوردن مشتری جدید ۶ مساوی نرخ نگهداری مشتری است.

چند راهکار مناسب

۱- با کارکنان طوری رفتار بکنید که انگار مشتریان شما هستند . به آن‌ها انگیزه بدهید، چنانچه شما با کارکنانتان بهتر رفتار بکنید آن‌ها نیز با مشتریان بهتر رفتار خواهند کرد.

۲- ارزش اسامی افراد، زیاد با اهمیت است. از اسم افراد ی که می‌خواهید صدایشان بکنید مصرف بکنید . افراد رفیق دارند اسمشان را بشنوند.

۳- اصرار بکنید بر کارهایی را که می‌توانید انجام دهید نه کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، نگویید ما نمی‌توانیم این‌کار را انجام دهیم بگویید ما میتوانیم فلان کار را انجام دهیم.

۴- ظاهر افراد اطمینان اعتماد را جلب می‌کند، منظوراز ظاهر تنها لباس نیست.

۵- همواره بگویید زیاد ممنون، زیاد متشکرم از اینکه ما را انتخاب کردید.

۶- کمی بیش‌تر از آن‌‌چه انتظار می‌رود کار انجام دهید.

۷- اخبار بد را بگویید چنانچه نتوانستید کار مشتری را در گفته شده انجام دهید با او ارتباط بگیرید و خودتان به مشتری بگویید قبل از اینکه او ارتباط بگیرد.

۸- صد درصد صداقت داشته باشید
هیچ‌کس به خاطر دانشش پول در نمی‌آورد، به‌خاطر کاری که با دانشش می‌کند پول در می‌آورد.