مقدمه :

دانلود vst

دانلود وی اس تی,وی اس تی,دانلود vst,فروش vst,خرید vst,خرید وی اس تی

از نیم قرن قدیم تا کنون "درامز" به عنوان یکی از اصلی ترین سازها از اهمیت خاصی برخوردار است, بگونه ای که امروز , کمتر قطعه ای در موزیک را می توان یافت که " درامز" در آن نقشی نداشته باشد .
ارزش درامز در ریتم, حفظ وزن همآهنگ ی بین اجزای موزیک آنچنان است که می بایست آن را ستون فقرات یک قطعه نامید, که بدون آن آهنگ خالی از هیجان, جذابیت و تاثیرگذاری لازم است .
نام استاندارد شناخته شده ی ساز در تمام جای جهان درافر یا درام ست است که در اصطلاح رایج فارسی به غلط جاز خوانده و نوشته می شود . ضروری به شرح است که جاز به جمله صحیح جٍِز ( Jazz)نوعی موسیقی فولکلوریک منتسب به سیاهان آمریکایی است که حدود سال های 1900 در منطقه ی می سی سی پی آمریکا پایه گذاری از آن جا به مناطق دیگر جهان بسط یافت, جز در ابتدا موسیقی رقص بود که حاوی ریتم های تند متناسب با رقص های سنتی سیاهان اجرا می شد که رفته رفته با تکامل تدریجی بداهه نوازی عنصر مهم این موسیقی شد :
خصوصیات ی اصلی موزیک جز جمله است از :
• تکیه بر ریتم بداهه نوازی به عنوان اصل و پایه ی موزیک
• وجود میزان های لنگ و ملودی غیر معین موکّد .
از موسیقی جز در طول چهار دهه رشد و شکوفایی سبک های مختلف و متنوعی همچون : ( Be-Bop), (Free Jazz),(Cool Jazz), (Soul Jazz) منشعب شد.
معرفی به احتمال زیاد ت درام مکان قرار گرفتن آن ها نسبت به نوازنده :
یک درام ست آسان از پنج قطعه تشکیل شده است ). اما شاید تعداد " تام تام " ها یا سنج ها بیشتر بوده یک درام باس اضافه تر باشد .

سازشناسی - درامز

مقدمه :
از نیم قرن قدیم تا کنون "درامز" به عنوان یکی از اصلی ترین سازها از اهمیت خاصی برخوردار است, بگونه ای که امروز , کمتر قطعه ای در موسیقی را می توان یافت که " درامز" در آن نقشی نداشته باشد .
ارزش درامز در ریتم, حفظ وزن همموزیک ی بین اجزای موسیقی آنچنان است که بایستی آن را ستون فقرات قطعه نامید, که بدون آن آهنگ خالی از هیجان, جذابیت تاثیرگذاری ضروری است .
نام استاندارد و شناخته شده ی ساز در تمام جای جهان درافر یا درام ست است که در اصطلاح رایج فارسی به غلط جاز خوانده نوشته می شود . لازم به توضیح است که جاز به جمله صحیح جٍِز ( Jazz)نوعی موزیک فولکلوریک منتسب به سیاهان آمریکایی است که حدود سال های 1900 در منطقه ی می سی سی پی آمریکا پایه گذاری از آن جا به مناطق دیگر جهان بسط یافت, جز در ابتدا موسیقی رقص بود که حاوی ریتم های تند متناسب با رقص های سنتی سیاهان اجرا می شد که رفته رفته و با تکامل تدریجی بداهه نوازی عنصر اصلی این موسیقی شد :
خصوصیات ی اصلی موزیک جز جمله است از :
• تکیه بر ریتم و بداهه نوازی به عنوان اصل و پایه ی موسیقی
• وجود میزان های لنگ و ملودی غیر معین و موکّد .
از موسیقی جز در طول چهار دهه رشد شکوفایی سبک های مختلف متنوعی همچون : ( Be-Bop), (Free Jazz),(Cool Jazz), (Soul Jazz) منشعب شد.
معرفی به احتمال زیاد ت درام و مکان قرار گرفتن آن ها نسبت به نوازنده :
یک درام ست آسان از پنج قطعه تشکیل شده است ). اما ممکن است تعداد " تام تام " ها یا سنج ها بیشتر بوده و یک درام باس اضافه تر باشد .

سنج راید (Ride Cymbal)
راید اکثرا ُ بزرگ ترین سنج بوده که سمت راست قرار می گیرد .
نت های راید روی خط پنجم حاصل نوشته می شود که دم آن رو به بالاست .
درام اسنر (Snare drum)
یکی از مهم ترین بخش های درام است. اسنر در موسیقی های پاپ برای تولید ضرب های مکمل مصرف می شود .
نت درام اسنر بین خط سوم چهارم حامل نوشته می شود .
)زمان ی که پشت ساز می نشینیم و یا پاهایمان را روی پدال قرار می دهیم " اسنر" در بین دو پای ما قرار می گیرد ( .

درام باس (Bass drum)
کار درام باس تولید صدایی مانند" بوم" در به احتمال زیاد ت است .
نت درام باس بین خط اول دوم خطوط کامل نوشته می شود .
پای راست روی پدال درام باس (کیک) قرار می گیرد . (تذکر : فاصله ی نوازنده با درام باس باید آنقدر باشد که فشار پا روی پدال به سمت پایین باشد نه به جلو . )

های - هت (Hat- Hi)
سنج های های- هت یکی دیگر از قسمت های با اهمیت "درامز " می باشند . ( از آن ها می توان به جای " راید" مصرف کرد . )
های –هت را به صورت های مختلف می توان نواخت :
های- هت بسته. ( نت های های – هت بسته در بالای خط پنجم خطوط حامل است (
های- هت نیمه باز. ( نت های های-هت نیمه باز در بالای خط پنجم خطوط حامل است در بالای آن یک دایره و یک خط که دایره را به دو پارت تقسیم می نماید است . )
های- هت بازبه ضربه ها آب و رنگ زیادتری می دهد.(نت های های- هت باز شبیه های- هت نیمه باز است با این تفاوت که خط دایره را ندارد که نشانه ی باز بودن است . )

های – هت با پا
می توان های – هت را بدون ضربه زدن به آنها – تنها با گذاشتن پای چپ روی پدال نواخت .
نت های های – هت ی که با پا نواخته می شود , زیر خط اول خطوط حامل نوشته می شود که دم آن به طرف پایین است .
سنج کرش ( crash cymbal )
از کرش جهت معین کردن تغییرات موسیقی در قطعه موسیقی و معین کردن پارت های مختلف ترانه استفاده می شود. نت سنج کرش, بالای خطوط حامل روی خط کمکی نوشته می شود .

تام – تام ها ( Tom-Toms )
اگر درام ست دارای پنج قطعه باشد, تعداد « تام – تام ها» باید 3 عدد در اندازه های مفرق باشد.(ممکن است تعداد آنها بیشتر یا کمتر باشد (
(استفاده از تام – تام ها آب و رنگ به ریتم ها می بخشد . )
تام های متصل به نیز روی درام باس قرار می گیرند .
نت تام کوچک بین خط چهارم و پنجم و نت تام متوسط روی خط چهارم خطوط حامل نوشته می شود .
)تام کوچک می بایست سمت چپ تام بزرگ باید سمت راست قرار گیرد . )
(تذکر : اگر تام ها زیاد زاویه دار باشند پوسته ی آنها حالت فرورفتگی پیدا خواهد کرد چنانچه بسیار زیاد صاف باشند, ضربه ها را به حاشیه آنها خواهد برد .

تام فلور
بعد از درام باس بزرگترین قطعه درام, تام فلور است و 3 پایه است که این امکان را می دهد که به آسانی روی زمین قرار گیرد .
نت تام فلور بین خطوط دوم و سوم حامل قرار می گیرد .
زمان ی پای نوازنده روی پدال درام باس قرار می گیرد , تام فلور باید سمت راست پای وی قرار داشته باشد .
تذکر 1: زمان ی که نوازنده پشت درام می نشیند, تام ها می بایست بر حسب اندازه شان قرارگیرند به صورتی که کوچکترین آنها در سمت چپ قرار گیرد .
توجه 2: مصرف از تام ها به عنوان پر کننده بسیار زیاد مناسب است .

شیوه های نواختن سری های مختلف درام

سنج راید ( Ride cymbal )
راید را می توان به نحوه های مختلف ( برای ایجاد صداهای متنوع ) نواخت .
• ضربه با نوک" استیک" به روی بخش شانه ی سنج ( به مفهوم حدود دو سوم از سری لبه ی خارجی سنج )
• زدن نوک " استیک"به زنگ ( پارت برجسته در میان سیمبال (
• ضربه با باریکه ی " استیک" روی سری شانه ( برای ایجاد ولوم قوی تر (

اسنر ( Snare )
زمان نواختن ضربه به اسنر, چوب را نبایستی روی پوسته فشار داد, زیرا این عمل باعث ایجاد صدایی وزوز مانند می شود. می بایست عمل برگشتن چوب به عقب به انجام شود .
درام باس ( Bass drum)
2 روش برای نواختن درام باس وجود دارد .
-1 اینکه پای نوازنده به صورت تخت روی پدال قرار گیرد و از قوزک پا برای حرکت دادن ضربه زدن به پوسته درام باس استفاده شود .
2 -اینکه نوازنده پاشنه ی پا را بالا قرار داده و از همه پا برای حرکت دادن پدال استفاده نماید .
توجه : وقتی به درام ضربه می زنید می توانید ضربه زدن را درست تا قبل از نواختن نت بعدی روی پوسته نگه دارید, به این کار پنهان کردن ضربه زن می گویند. جهت ایجاد ولوم مفرق تر و بارزتر ضربه زدن را به پوسته زده و فوراً به عقب برگردانید .

های- هت (Hat- Hi)
)برای ایجاد صداهای مختلف می توان با قسمت باریکه ی چوب به روی لبه ی سنج ها و یا با نوک چوب روی بخش شانه ی سنج بالایی ضربه زد (
اکثرا ً های- هت با دست راست همزمان با اسنر که ) بخش پایین تر از آن قرار گرفته و با دست چپ نواخته می شود ( نواخته می شود. بطوریکه زمان نواختن دست ها نسبت به هم حالت ضربدری می گیرند .

های- هت بسته :
نوازنده در این حالت پای چپ خود را روی پدالی که سنج ها را به حالت کاملاً بسته نگه می دارد می گذارد, با چوب دست راست به های-هت ضربه می زند .
های –هت نیمه باز: نوازنده برای تولید ولوم نیمه باز کمی روی پدال فشار می آورد که وقتی به سنج ها ضربه می زند صدایی جز جز مانند شنیده شود .

های-هت باز :
در این حالت نوازنده قبل از ضربه های های- هت پای خود را از روی پدال برمی دارد و با چوب به سنج ها ضربه می زند .
توجه : چنانچه وقت ی که سنج ها در حال باز شدن هستند به آن ها ضربه وارد شود, برخورد آن ها با هم صدایی وزوز مانند تولید می نماید .

های- هت با پا :
در این حالت ضربه با دست وارد نمی شود, بلکه های - هت تنها با گذاشتن پای چپ روی پدال نواخته می شود .
سنج کرش (Crash cymbal)
کرش را می توان با ضربه ی با دست نیز نواخت .
چنانچه کرش به وسیله ی استیک نواخته شود باید سریع و با بخش باریکه ی استیک به لبه ی سنج نواخته شود .

تام- تام ها ( sTom-Tom)
برای نواختن تام تام ها نوازنده هر طور که آسان تر است به آن ها ضربه وارد می نماید .
توجه : صدای" تام" ها باید از بلند به کوتاه به ترتیب از چپ به راست باشد .