مقدمه :

فروش وی اس تی

دانلود وی اس تی,وی اس تی,دانلود vst,فروش vst,خرید vst,خرید وی اس تی

از نیم قرن قدیم تا کنون "درامز" به عنوان یکی از مهم ترین سازها از اهمیت خاصی برخوردار است, بگونه ای که امروز , کمتر قطعه ای در موسیقی را می توان یافت که " درامز" در آن نقشی نداشته باشد .
ارزش درامز در ریتم, حفظ وزن همموزیک ی بین اجزای آهنگ آنچنان است که می بایست آن را ستون فقرات قطعه نامید, که بدون آن موزیک خالی از هیجان, جذابیت تاثیرگذاری لازم است .
نام استاندارد و شناخته شده ی ساز در تمام جای جهان درافر یا درام ست است که در اصطلاح رایج فارسی به غلط جاز خوانده و نوشته می شود . لازم به توضیح است که جاز و به جمله صحیح جٍِز ( Jazz)نوعی آهنگ فولکلوریک منتسب به سیاهان آمریکایی است که حدود سال های 1900 در منطقه ی می سی سی پی آمریکا پایه گذاری و از آن جا به مناطق دیگر جهان بسط یافت, جز در ابتدا موسیقی رقص بود که حاوی ریتم های تند متناسب با رقص های سنتی سیاهان اجرا می شد که رفته رفته با تکامل تدریجی بداهه نوازی عنصر اصلی این موسیقی شد :
خصوصیات ی مهم موزیک جز جمله است از :
• تکیه بر ریتم بداهه نوازی به عنوان اصل و پایه ی موسیقی
• وجود میزان های لنگ ملودی غیر معین موکّد .
از موزیک جز در طول چهار دهه رشد شکوفایی سبک های مختلف متنوعی همچون : ( Be-Bop), (Free Jazz),(Cool Jazz), (Soul Jazz) منشعب شد.
معرفی حتمـا ت درام و مکان قرار گرفتن آن ها نسبت به نوازنده :
یک درام ست آسان از پنج قطعه تشکیل شده است ). اما ممکن است تعداد " تام تام " ها یا سنج ها بیشتر بوده یک درام باس اضافه تر باشد .

سازشناسی - درامز

مقدمه :
از نیم قرن قدیم تا کنون "درامز" به عنوان یکی از مهم ترین سازها از اهمیت خاصی برخوردار است, بگونه ای که امروز , کمتر قطعه ای در موزیک را می توان یافت که " درامز" در آن نقشی نداشته باشد .
ارزش درامز در ریتم, حفظ وزن همموسیقی ی بین اجزای آهنگ آنچنان است که بایستی آن را ستون فقرات یک قطعه نامید, که بدون آن موزیک خالی از هیجان, جذابیت تاثیرگذاری لازم است .
نام استاندارد و شناخته شده ی ساز در تمام جای جهان درافر یا درام ست است که در اصطلاح رایج فارسی به غلط جاز خوانده نوشته می شود . لازم به توضیح است که جاز و به جمله صحیح جٍِز ( Jazz)نوعی موسیقی فولکلوریک منتسب به سیاهان آمریکایی است که حدود سال های 1900 در منطقه ی می سی سی پی آمریکا پایه گذاری از آن جا به مناطق دیگر جهان بسط یافت, جز در ابتدا موسیقی رقص بود که حاوی ریتم های تند متناسب با رقص های سنتی سیاهان اجرا می شد که رفته رفته با تکامل تدریجی بداهه نوازی عنصر مهم این موزیک شد :
خصوصیات ی اصلی موزیک جز جمله است از :
• تکیه بر ریتم و بداهه نوازی به عنوان اصل و پایه ی موسیقی
• وجود میزان های لنگ و ملودی غیر معین و موکّد .
از موزیک جز در طول چهار دهه رشد شکوفایی سبک های مختلف متنوعی همچون : ( Be-Bop), (Free Jazz),(Cool Jazz), (Soul Jazz) منشعب شد.
معرفی به احتمال زیاد ت درام مکان قرار گرفتن آن ها نسبت به نوازنده :
یک درام ست آسان از پنج قطعه تشکیل شده است ). اما شاید تعداد " تام تام " ها یا سنج ها بیشتر بوده و یک درام باس اضافه تر باشد .

سنج راید (Ride Cymbal)
راید اکثرا ٌ ُ بزرگ ترین سنج بوده که سمت راست قرار می گیرد .
نت های راید روی خط پنجم حاصل نوشته می شود که دم آن رو به بالاست .
درام اسنر (Snare drum)
یکی از خیلی مهم ترین بخش های درام است. اسنر در آهنگ های پاپ برای تولید ضرب های مکمل مصرف می شود .
نت درام اسنر بین خط سوم و چهارم حامل نوشته می شود .
) ی که پشت ساز می نشینیم و یا پاهایمان را روی پدال قرار می دهیم " اسنر" در بین دو پای ما قرار می گیرد ( .

درام باس (Bass drum)
کار درام باس تولید صدایی مانند" بوم" در به احتمال زیاد ت است .
نت درام باس بین خط اول دوم خطوط کامل نوشته می شود .
پای راست روی پدال درام باس (کیک) قرار می گیرد . (تذکر : فاصله ی نوازنده با درام باس بایستی آنقدر باشد که فشار پا روی پدال به سمت پایین باشد نه به جلو . )

های - هت (Hat- Hi)
سنج های های- هت یکی دیگر از قسمت های مهم "درامز " هستند . ( از آن ها می توان به جای " راید" استفاده کرد . )
های –هت را به صورت های مختلف می توان نواخت :
های- هت بسته. ( نت های های – هت بسته در بالای خط پنجم خطوط حامل است (
های- هت نیمه باز. ( نت های های-هت نیمه باز در بالای خط پنجم خطوط حامل است و در بالای آن یک دایره یک خط که دایره را به دو پارت تقسیم می نماید است . )
های- هت بازبه ضربه ها آب رنگ زیادتری می دهد.(نت های های- هت باز شبیه های- هت نیمه باز است با این تفاوت که خط دایره را ندارد که نشانه ی باز بودن است . )

های – هت با پا
می توان های – هت را بدون ضربه زدن به آنها – تنها با گذاشتن پای چپ روی پدال نواخت .
نت های های – هت وقت ی که با پا نواخته می شود , زیر خط اول خطوط حامل نوشته می شود که دم آن به طرف پایین است .
سنج کرش ( crash cymbal )
از کرش برای معین کردن تغییرات موسیقی در یک قطعه موسیقی و معین کردن پارت های مختلف ترانه استفاده می شود. نت سنج کرش, بالای خطوط حامل و روی خط کمکی نوشته می شود .

تام – تام ها ( Tom-Toms )
اگر درام ست پنج قطعه باشد, تعداد « تام – تام ها» بایستی 3 عدد در اندازه های مفرق باشد.(احتمال دارد تعداد آنها بیشتر یا کمتر باشد (
(استفاده از تام – تام ها آب رنگ بیشتری به ریتم ها می بخشد . )
تام های متصل به هم روی درام باس قرار می گیرند .
نت تام کوچک بین خط چهارم و پنجم و نت تام مبوسیله روی خط چهارم خطوط حامل نوشته می شود .
)تام کوچک باید سمت چپ و تام بزرگ باید سمت راست قرار گیرد . )
(تذکر : چنانچه تام ها خیلی زاویه دار باشند پوسته ی آنها حالت فرورفتگی پیدا خواهد کرد و اگر خیلی صاف باشند, ضربه ها را به حاشیه آنها خواهد برد .

تام فلور
بعد از درام باس بزرگترین قطعه درام, تام فلور است و 3 پایه است که این امکان را می دهد که به آسانی روی زمین قرار گیرد .
نت تام فلور بین خطوط دوم و سوم حامل قرار می گیرد .
ی پای نوازنده روی پدال درام باس قرار می گیرد , تام فلور می بایست سمت راست پای وی قرار داشته باشد .
توجه 1: زمان ی که نوازنده پشت درام می نشیند, تام ها بایستی بر حسب اندازه شان قرارگیرند به صورتی که کوچکترین آنها در سمت چپ قرار گیرد .
تذکر 2: مصرف از تام ها به عنوان پر کننده زیاد مناسب است .

روش های نواختن پارت های مختلف درام

سنج راید ( Ride cymbal )
راید را می توان به نحوه های مختلف ( برای ایجاد صداهای متنوع ) نواخت .
• ضربه با نوک" استیک" به روی قسمت شانه ی سنج ( به مفهوم حدود دو سوم از پارت لبه ی خارجی سنج )
• زدن نوک " استیک"به زنگ ( پارت برجسته در میان سیمبال (
• ضربه با باریکه ی " استیک" روی سری شانه ( برای ایجاد ولوم قوی تر (

اسنر ( Snare )
وقت نواختن ضربه به اسنر, چوب را نبایستی روی پوسته فشار داد, زیرا این عمل باعث ایجاد صدایی وزوز مانند می شود. می بایست عمل برگشتن چوب به عقب خود به خود انجام شود .
درام باس ( Bass drum)
2 شیوه جهت نواختن درام باس وجود دارد .
-1 اینکه پای نوازنده به صورت تخت روی پدال قرار گیرد و از قوزک پا برای حرکت دادن ضربه زدن به پوسته درام باس مصرف شود .
2 -اینکه نوازنده پاشنه ی پا را بالا قرار داده و از همه پا جهت حرکت دادن پدال مصرف نماید .
تذکر : ی به درام ضربه می زنید می توانید ضربه زدن را درست تا قبل از نواختن نت بعدی روی پوسته نگه دارید, به این کار پنهان کردن ضربه زن می گویند. برای ایجاد صوت مفرق تر بارزتر ضربه زدن را به پوسته زده و فوراً به عقب برگردانید .

های- هت (Hat- Hi)
)برای ایجاد صداهای مختلف می توان با بخش باریکه ی چوب به روی لبه ی سنج ها یا با نوک چوب روی قسمت شانه ی سنج بالایی ضربه زد (
اکثرا ٌ ً های- هت با دست راست همزمان با اسنر که ) پارت پایین تر از آن قرار گرفته و با دست چپ نواخته می شود ( نواخته می شود. بطوریکه نواختن دست ها نسبت به حالت ضربدری می گیرند .

های- هت بسته :
نوازنده در این حالت پای چپ خود را روی پدالی که سنج ها را به حالت کاملاً بسته نگه می دارد می گذارد, با چوب دست راست به های-هت ضربه می زند .
های –هت نیمه باز: نوازنده جهت تولید صوت نیمه باز کمی روی پدال فشار می آورد که زمان ی به سنج ها ضربه می زند صدایی جز جز مانند شنیده شود .

های-هت باز :
در این حالت نوازنده قبل از ضربه های های- هت پای خود را از روی پدال برمی دارد با چوب به سنج ها ضربه می زند .
توجه : اگر وقت ی که سنج ها در حال باز شدن هستند به آن ها ضربه وارد شود, برخورد آن ها با هم صدایی وزوز مانند تولید می نماید .

های- هت با پا :
در این حالت ضربه با دست وارد نمی شود, بلکه های - هت فقط با گذاشتن پای چپ روی پدال نواخته می شود .
سنج کرش (Crash cymbal)
کرش را می توان با ضربه ی با دست هم نواخت .
اگر کرش به وسیله ی استیک نواخته شود می بایست سریع و با بخش باریکه ی استیک به لبه ی سنج نواخته شود .

تام- تام ها ( sTom-Tom)
برای نواختن تام تام ها نوازنده هر طور که آسان تر است به آن ها ضربه وارد می نماید .
توجه : صدای" تام" ها می بایست از بلند به کوتاه و به ترتیب از چپ به راست باشد .